24 Nisan 2009 Cuma

Böyle Bir Sevgi Gördünüz Mü?





ADANA'YA

Altı ay önce senden ayrılırken Adana,
Yarın dönecekmişim sanıyorum hep sana..

Altı ay; altı yıldan daha çok uzun sürdü
Hasret; sıcak elile gönlüme bir ağ ördü...

Onun her bir telinde bir sevginin bağı var,
Düğümlenmiş iç içe,kaynaşmış hatıralar...
* * * * *
Ey Adana sen beni bilsen anmayacaksın,
Hayalimden bir zaman uzak kalmayacaksın...

Nasıl sevdimse seni,hep öyle seveceğim,
Seni her zaman sevip,her zaman öveceğim...

Benim sandığım gibi çok sevdiğim Adana!.
Bana sen çok sevgiler,duygular verdin bana...

Nasıl sevmemeliydim,nasıl doymamalıydım,
Doyup sevmemek için insan olmamalıydım...
* * * * *
Örge şu çehrelere,şu gülen gözlere bak,
Dimdik duran başlara, birer birer çelenk tak...

Onlar mutlak bir yiğit,bir kahraman başıdır,
Tunç benizli arslanlar sanma heykel taşıdır...

Çukurova içinde şahlanır kahramanlar,
Onun ılık koynunda buğulanır insanlar..

Ayıplanma sözümü Adana hakkın budur,
Torosların üstünde gurur abidesi kur...

(İsimsiz bir şairden)

13 İkincikânun 1939
Hatay-İskenderun Gazetesi

8 yorum:

  1. Adana aşkı başka bir şehre duyulan aşka benzemez...
    Kubilay

    YanıtlaSil
  2. Adana benim memleketim...çok güzel abicim.

    YanıtlaSil
  3. Abicim cok guzel; cok guzel de... sonra ne olmus?

    YanıtlaSil
  4. Abicimmm hadi senden güzel güzel anlatımlar bekliyoruz.
    Nilly

    YanıtlaSil
  5. Adana'dan söktü bekar,
    Ört düştüğü yeri yakar,
    N eyatıyon aslan oğlum,
    Yiğit yaylasına çıkar.

    Fatma Işık
    (Uzun Hapba)

    YanıtlaSil
  6. Bu zaman adammı ölür,
    Din ayrı gavur ağladı,
    Emmin dayın yokmuyudu,
    Adanalı sal bağladı.

    Fatma Işık
    (Uzun Hapba)

    YanıtlaSil
  7. Erciyes'te Kar Olsam

    Temmuz 'da Erciyes'te kar olsam,buz gibi.
    Örtsem koca dağı,köşe bucak.

    Eriyip aksam ılgıt ılgıt.
    Kor düşmüş yüreklere,
    Baharda patlayan göz olsam.

    Ordan,ovaya insem.
    Sarımsaklı Suyu'nu tersine çevirip,
    Bünyan'a uğrasam.

    Anamın ellerini öpüp,
    Hayır duasını alsam.
    Bir de selam koysam cebime Zülfi(annem)'den.
    Zamantı çayına karışsam,
    Köyümün derelerinden geçip.
    Seyhan'a ulaşsam çalkalanıp,köpürüp,
    Adana'da Hasret(babam)'e kavuşsam.
    Ellerinden öpüp,incitmeden,
    Yüz sürsem toprağına.
    Selamını iletsem Nazlı Yari'nin.

    Göz yaşlarını silsem,yarasına merhem olsam.
    Anasından bir beyit okusam,baş ucunda,
    Fatiha'dan sonra.
    "Ne yatıyon aslan oğlum,
    Yiğit yaylasına çıkar"diyor,Uzun Hapba desem.

    Kalkar mı bilmem,bunca zamandan sonra.

    Başındaki,kurumaya yüz tutmuş,
    Çam ağacını yeşertsem,yeni umutlarla.

    Akdeniz'e karışsam,yarama tuz bassam.
    Acılarımı dindirsem.

    Buhar olup,göğe çıksam.
    Bir tan vakti,şebnem olsam,
    Gül destesinin üstünde,
    Sevgilinin dudaklarına dokunmak için.

    Ramazan Işık

    YanıtlaSil
  8. Ohhh Harika... paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil